måndag 24 december 2012

God Jul!

Julafton idag... En dag då man äter, äter och äter. Tyvärr måste jag säga. Men det är tur att dagen snart är över. Enda nackdelen är att det enda jag fick i julklapp var en chokladask. Perfekt när man försöker vara duktig och ska gå ner i vikt...

Det är så jävla svårt att hitta motivationen då man helst vill att det ska gå fort. Önskar att jag hade disciplin och kunde hålla mig borta från det onyttiga och vara duktig på att träna, men icke! Det är liksom inte min stil...eller vad man säger. Har också väldigt svårt att se mig själv som jag ser ut nu. Har en bild i huvudet HUR jag vill att jag ska se ut. Vilket ofta orsakar att jag blir ledsen när jag ser mig själv i spegeln eller när jag provar kläder. Det ser ju inte som jag ser det i mitt huvud... Jag vet att jag KAN nå mitt mål, men det känns så jävla tungt och långt borta...

Jag vet ju att det har blivit som det har blivit pga allt som händer i mitt liv. Problemen med smärta av olika slag, livet som 3 barnsmamma när den ena dessutom har en autismspektrumstörning...ja det är mycket som folk inte vet kring detta som för mig är jävligt jobbigt och som jag inte kan prata om...eller har någon att prata om det med.

Jag önskar att livet vore enkelt och att när jag vaknar i morgon så är jag smal, snygg och alla problem är som bortblåsta... Vet att det är en omöjlighet, men visst får man väl önska???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar