fredag 11 januari 2013

Dagens goda!

Jag bara måste dela med mig av dagen lunch och middag. Det var fruktansvärt gott båda delarna, och det finns även matlådor till mig att ha med i helgen när jag far och jobbar ;)

Korvstroganoff av Viktväktarnas måltidskorv och ris (1,5 dl) 7 pp
Fläskfilé (80g), vitlökssås med soltorkade tomater och ugnsrostade morötter och palsternacka 4 pp

Kan inte annat än säga att jag NJUTER av den mat jag äter nu som Viktväktare, och jag har nog aldrig varit så mätt som jag är efter dessa måltider. Fantastiskt att man kan äta gott och ändå gå ner i vikt ;) Jag hade visst glömt bort hur det var när jag gick ner de där 22 kg 07/08 :p

Fick även ett tips i dag på ett smaskigt mellanmål, bananplätter, som jag testade. OCKSÅ super gott!
Man tar en banan och mosar den, blandar med ett ägg, en nypa salt, en nypa vaniljsocker och så steker man de. Endast 2 pp om man inte använder olja eller smör då man steker de. Jag hade lite ljummen hallonsås (micrade frysta hallon som jag mosade) och en liiiiten klick minikeso. Tror det kan bli ännu godare med vaniljkesella... Det kan nog även passa som efterrätt det där... ;)

Är det någon annan som har tips på nått smaskigt och som är snällt då det gäller PP så tar jag mer än gärna emot det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar