måndag 14 januari 2013

Det känns tungt!

Idag är en jobbig dag...både fysiskt och psykiskt! Jag har ont, är trött och känner mig psykiskt slutkörd. Det tär på mig att vara borta från familjen så mycket som jag är nu pga jobb, vilket gör att jag känner en konstant stress inombords. Hade det inte varit för att jag kör med Viktväktarna så skulle jag lätt glömma bort att äta för jag känner ingen hunger... Men nu äter jag regelbundet och planerar varje måltid så det ska passa för dagen osv.

Jag hoppas bara att den här stressen påverkar mig negativt i min viktminskning. Det räcker med den skit jag redan kämpar med.

Kom hem i kväll och är ledig i morgon. Har varit duktig och cyklat på motionscykeln i 40 minuter, 11,1 km, samtidigt som jag tittade på ett avsnitt av en serie på min iPad ;) Bättre det än att lägga sig i sängen och titta och sen klaga att jag är lat :p haha
Min lediga dag i morgon kommer att gå åt till en massa måsten. Bland annat ett möte på sonens skola med rektor och lärare och psykolog med på telefon. Det ska pratas kring hans diagnos och så där. Sen så måste jag fortsätta med att göra i ordning ett fungerande "schema" så vi får struktur på sonens vardag.

Det känns som om det blivit liiite för mycket nu... Sonen fick en diagnos inom autismspektrum, jag är borta mycket hemifrån pga jobbet...jobbet som jag tycker är skitjobbigt. Att måsta sitta i bilen så mycket som jag gör nu gör att smärtan i rygg/nacke bara blir värre. Jag är så sjukt stel att jag kan inte ens sträcka ut muskeln tillräckligt. När jag vrider huvudet och försöker stretcha så blir det som en kramp i muskeln och det tar så ont att det nästan svartnar :s

Jaja, jag får väl försöka se det positiva...länge sedan jag hade den typiska fibrosmärtan, vågen har sista veckorna visat minus och vi går mot ljusare tider :p

Nu ska denna damen försöka sova...

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med långa resor till/från jobb. Jobbar du för bemanningsföretag eller har du en fast arbetsplats.
    Jag jobbar ju också som SSK, men har inte så långa resor till mitt jobb.
    Fast ibland åker jag till Norge o jobbar, men det är främst för att jag tycker det är roligt och en bra erfarenhet.
    Kom ihåg att du måste vara rädd om dig och din kropp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ett vikariat på rättspsykiatrin. Det räcker till 31 mars, sen har jag tänkt hanka mig fram på timvikariat i hemkommunen. Det är inte värt att slita som jag gör nu...
      Jag är expert på att ge andra råd om hur de ska göra och att de ska vara rädd om sig själv och sin kropp...och vad gör jag själv då? Sliter ut mig och nosar på väggen :p

      Radera