söndag 6 januari 2013

Ingen träning idag heller...

Fy fan så less jag är på att ha ont. Mitt diskbråck i nacken håller fan på att ta död på mig känns det som. Det kommer och går. Vissa dagar/perioder är bättre och jag kan leva som vanligt, medan andra är ett rent helvete och smärtan hänger över mig som ett stort svart moln.

Jag väntar på att få komma och göra en MR och se om det blivit mer, och sen eventuellt komma till ryggortopeden i Umeå. Värst är att smärtan inte går att minska med smärtstillande eller värme, och absolut inte träning. Jag får helt enkelt ta det lugnt när jag har ont och sen träna lätt när jag inte har ont. Väldigt frustrerande är det när jag nu verkligen vill gå ner i vikt och gärna i en rasande fart :p

Jag hoppas att det kommer fortsätta att gå bra med viktnedgången, trots att jag just nu inte kan vara så aktiv som jag vill. Men om jag håller mig borta från skräp, och håller mig till mina PP så SKA det gå vägen ;)

I morgon är det åter igen dax för jobb... 3 dagar, och 2 nätter borta. Jobbigt, men det går. Gillar det inte så där super mycket, men jobbet gillar jag... Har i dag varit duktig och gjort i ordning matlådor så det är lättare att hålla sig inom ramen. En annan bra sak är att frukost eller kvällsfika äter vi där, med patienterna. Så det blir en sak mindre att måsta tänka på när man ska vara borta.

Längtar till fredag då det är dax att ställa sig på vågen igen... Hoppas på ytterligare ett minus ;)

1 kommentar:

  1. Tråkigt att höra att du har besvär med din nacke, hoppas att du får hjälp och att det sedan vänder och blir bättre.
    Skickar över peppning för din fortsatta viktnedgång.
    Kram Mona

    SvaraRadera